BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

CUACA MENDUNG SEJUK MENTENTERAM KAN PERASAAN YANG SEDANG SUNYI

SUNYINYA SEKUNTUM LAVENDER

Friday, March 26, 2010

Asal SunyiNya Sekeping Hati Lavender

Kenapa aku menamakan blog ini SUNYINYA SEKUNTUM LAVENDER??

Satu persoalan yang hebat..
ramai member2 aku berkata banyak lagi nama2 lain yang lebih sesuai dengan jiwa aku.. tetapi kenapa nama SUNYINYA SEKUNTUM LAVENDER..
OK..
Aku akan ceritakan satu per satu..
SUNYINYA SEKUNTUM LAVENDER..
nama yang boleh dikatakan jiwang,bermain dengan perasaan dan emosi..

SUNYINYA SEKUNTUM LAVENDER..

diibaratkan seperti sekeping hati yang sedang sunyi,sepi,emosi,sejuk,aman dalam sebuah taman yang penuh dengan kabus dan sunyi tanpa penghuni..


ATAU


taman yang pernah diterokai oleh seseorang insan yang kita sayang dan akhirnya ditinggalkan..


Idea asal nya bergini..


aku ni memang tak suka menulis blog..
tetapi 1 pagi yang mendung diikuti kabus dan juga hujan renyai2 bertarikh 22 March 2010 jatuh pada hari isnin.. aku sedang asyik membaca surat khabar..
Lalu aku terbaca satu berita tentang kematian Yanie Mentor..
dan aku terfikir sejenak..
apakah perasaan suami nya..
yelakan tengah bahagia dan mempunyai seorang cahaya mata sudah tentu lebih bahagia dan berseri rumahtangga
dan suda tentu..
cinta semakin mekar..
tetapi kuasa Allah S.W.T menentukan segala-galanya..
terima saja takdir yang ditentukan, Yanie disahkan meninggalkan dunia akibat Tumor(Ketumbuhan) pada Paru-Paru dan
sudah tentu suaminya selepas ini dia akan sunyi,sepi, dan sayu.. walaupun mereka dikurniakan seorang cahaya mata perempuan.. tetapi penyeri rumah tangga selain cahaya mata adalah insan yang bernama isteri..

Salam Takziah diuucapkan kepada keluarga Yanie..
Al-Fatihah

Dan dari situ aku dapat merasakan perasaan itu dan timbulnya Idea..
lalu..
terciptalah Blog yang diberi nama..

SUNYINYA SEKUNTUM LAVENDER..

Sunyinya Sekeping Hati..

0 comments: