BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

CUACA MENDUNG SEJUK MENTENTERAM KAN PERASAAN YANG SEDANG SUNYI

SUNYINYA SEKUNTUM LAVENDER

Friday, October 15, 2010

Tanpa Dirimu Aku Hanya Manusia Tanpa Cinta


Aku masih teringat tentang dia..
urrmm

jiwa aku,
perasaan aku,
masih lagi bercelaru..
cerita yang sudah lama berlalu masih lagi segar dalam ingatan..

dan kenapa aku masih lagi tak boleh menerima orang lain dalam hidup aku ini..
kadang-kadang aku rasa
aku tak mahu orang lain merasai apa yang telah dia rasa atas perbuatan aku ni..


3 soalan yang aku sendiri bertanya pada diri aku ini:-

KENAPA AKU MASIH LAGI TAK BOLEH MELUPAKAN DIRI DIA??..

KENAPA AKU TAK BERI PELUANG KEPADA ORANG LAIN??

KENAPA AKU NI JAHAT SANGAT!!

aku tahu..
aku sendiri yang meminta perpisahan ini..

aku tahu dia turut sakit..
sakit dengan apa yang telah aku ucapkan..
walaupun aku tahu dia telah banyak mengalirkan air mata disebabkan aku..
Berpuluh - puluh kali dia meminta maaf kepada aku..
kesalahan yang sebesar zarah..
aku langsung tak peduli..
ternyata ego aku sangat kuat..

arrghh!! kejam nye aku..
(sekarang baru aku tahu perasaan dia)..


ya..aku akui..
aku sangat kejam..
kejam dengan apa yang telah aku lakukan..

apa yang telah aku lakukan terhadap dia..
aku ibarat orang yang lansung tiada perasaan..
dan aku langsung tak pemikirkan perasaan orang lain..
betul cakap abang,kakak..
ego aku sangat kuat..
kuat mengalahkan kereta kebal..
hmmm..

KEJAM KAH AKU..
KEJAM SANGAT SANGAT KAH??..

bila dah jadi keadaaan begini..
aku sendiri menjadi keliru..
keliru dengan apa yang aku lalui..

urrmmm..

arrrrghhh!!

sebagai orang Islam..dan Mencintai Islam sebagai Agama Ku..
berhadapan masalah bergini,
Aku hanya Percaya satu sahaja..
Dengan berpandukan Agama..
salah satunya dari Rukun Iman percaya pada Qada & Qadar..
kalau sudah tersurat ada jodoh antara aku dan dia..
tak ada apa yang perlu aku risaukan..

TAPI..
TAPI...

kalau itu suratan adalah sebaliknya siapa aku nak melawan..
Tapi itu bukan bererti aku harus pasrah pada takdir..

YA ALLAH..
sekiranyaa aku bukan jodoh terbaik untuk dia, kau temukan lah dia dengan orang yang lebih baik..
dan aku doakan dia supaya dia bahagia dengan kehidupan yang dia lalui sekarang..

Aku sentiasa berdoa agar Allah SWT memberi kesabaran, dan juga memberi pertunjuk dengan apa yang telah berlaku..

AMIN..

1 comments:

Asyraf Hilmi said...

pengalaman mengajar manusia menjadi lebih matang.. silap yang lalu ambil sebagai pengajaran..