BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

CUACA MENDUNG SEJUK MENTENTERAM KAN PERASAAN YANG SEDANG SUNYI

SUNYINYA SEKUNTUM LAVENDER

Sunday, October 17, 2010

Hari Yang Mendung, Hati Yang Sepi


Pemikiran aku masih lagi sedikit bercelaru,
kisah yang lama masih lagi bermain-main di sekeliling kepala hotak aku yang memang kusut..

perasaan begini bisa merosakkan separuh jiwa aku yang sedang sunyi..dan susah untuk dimengerti..

tafsir di alam mimpi tidak sama seperti realiti..

Sampai bilakah aku harus bergini??
masih bersembunyi didalam kepopong kehidupan yang sepi dan sunyi..

errrmm

bermonolog sendirian,
seperti orang menangih cinta sejati..

arrghh..

KUSUT
KUSUT..

mengomel lagi di dalam hati tiada siapa dapat mendengari..
kenapa aku tak menjerit pada dunia yang aku ni dalam keadaan sunyi..

KENAPA..
Kenapa ego aku masih kuat..
kuat dengan menyalahkan diri dia..
walaupun kesalahan dia tidak sebesar mana..
tapi aku tetap ego..

ego itu pemusnah segala-galanya..

SAYANG...
"sayang adakah aku ni begitu kejam kepada mu??
"sayang adakah kau bisa memaafkan aku??

andai dapat aku memegang pipi lembut dia..
akan aku usapkan dengan penuh kasih dan sayang..
aku pasti air mata nya yang berkilau bagaikan kaca itu akan mengalir dengan rasa yang penuh

GERAM
PASRAH
KECEWA

KECEWA
dengan apa yang telah aku lakukan..

Maafkan aku sayang..
Maafkan aku..

Aku tahu bukan mudah untuk kau lupakan apa yang telah aku lakukan..
dan aku tahu kau juga turut merasai rindu,

Rindu belai,gelak tawa, dan kasih sayang..
tapi
dalam dirimu sayang..
penuh dengan rasa kecewa..

aku banyak berdosa..
berdosa dengan apa yang telah aku lakukan..

Ya Allah..
aku berdoa kepadamu Ya Allah Ya Tuhanku..

aku tahu aku bukan jodoh terbaik kepada dia Ya Allah..

Ya Allah..
kau temukan lah dia dengan seorang insan yang jauh lebih baik dari aku..

Ya Allah kau buangkan lah rasa kecewa di dalam hati dia Ya Allah..
kau buang kan lah rasa hati yang sedang pasrah dengan apa yang telah aku lakukan kepada dia Ya Allah..

Kerana kau sahaja yang mampu lakukan semua ini..
aku hanya hambamu yang banyak melakukan kesilapan..

(mengalirnya air mata membasahi pipi)

errrghhh..

aku harap dia bahagia dengan kehidupan dia..

SUNYINYA SEKUNTUM LAVENDER..

0 comments: